strefafasdnowy
  • banner_glowna

    banner_glowna

  • 2EAF631B-E6ED-4BFC-A6FD-706010B91A05

    2EAF631B-E6ED-4BFC-A6FD-706010B91A05

  • edu2

    edu2

  • wolontariat2

    wolontariat2

  • edu1

    edu1

  • wolontariat1

    wolontariat1

  • wsparcie1

    wsparcie1

  • nauka2

    nauka2

  • prewencja1

    prewencja1

  • rodzice1

    rodzice1

  • 12715961_572417166255379_4683056340802614550_o

    12715961_572417166255379_4683056340802614550_o

  • 12694808_572417099588719_2410455678000043460_o

    12694808_572417099588719_2410455678000043460_o

  • 12694593_572417216255374_4619107178651918188_o

    12694593_572417216255374_4619107178651918188_o

  • 12715834_572416799588749_9024161831328535402_o

    12715834_572416799588749_9024161831328535402_o

  • 12622122_572417266255369_7016188546736093964_o

    12622122_572417266255369_7016188546736093964_o

  • 12513563_572417056255390_9082488426618654217_o

    12513563_572417056255390_9082488426618654217_o

  • 12697426_572416912922071_1423906496662205430_o

    12697426_572416912922071_1423906496662205430_o

  • 12716230_572417516255344_4510564480109551440_o

    12716230_572417516255344_4510564480109551440_o

  • 12719382_572416712922091_4734795243418508785_o

    12719382_572416712922091_4734795243418508785_o

  • 12513571_572416952922067_7007117969288234638_o

    12513571_572416952922067_7007117969288234638_o

  • 12672051_572417432922019_7982479811954868280_o

    12672051_572417432922019_7982479811954868280_o

  • 12715865_572417719588657_3242339675984631356_o

    12715865_572417719588657_3242339675984631356_o

  • 12697402_572416862922076_918349348618606007_o

    12697402_572416862922076_918349348618606007_o

  • 12698225_572417616255334_3093857915186623017_o

    12698225_572417616255334_3093857915186623017_o

  • 12658018_572417342922028_8230465932497875443_o

    12658018_572417342922028_8230465932497875443_o

  • pdf-download-dobry

    pdf-download-dobry

  • logo_twardyzawodnikpl

    logo_twardyzawodnikpl

  • writing

    writing

  • lampka-wina

    lampka-wina

  • strefafasdnowy

    strefafasdnowy

SZKOLENIE Stosowanie 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego FASD

Szanowni Państwo, szkolenie odbędzie się w terminie 30-31.07.2020, w wersji online, na platformie Zoom.
Link dostępowy do szkolenia na zoom otrzymacie Państwo mailem.
Czwartek w godz.: 11.00-18.00, piątek: 9.00-15.00.
Zapraszamy na szkolenie:
„Stosowanie 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego FASD w praktycznej, ilościowej diagnostyce zaburzeń ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych w zespołach interdyscyplinarnych”.
Data: 30-31.07.2020

Szkolenie poprowadzą specjalistki: dr n.med. Małgorzata Klecka i dr n.o zdr. Iwona Palicka.
Opiekun naukowy programu szkolenia:
prof.dr hab.med. Małgorzata Janas-Kozik,
Kierownik Kliniki Psychiatrii Dziecięcej
zgłoszenie:
https://docs.google.com/forms/d/1Ch0jRFBc75fDfBgNnGJwXFMoVgunbIGkcLSU4zJl41g/edit?usp=sharing
Odbiorcy: lekarze (pediatrzy, genetycy, neurolodzy, psychiatrzy, psychiatrzy dzieci i młodzieży, neonatolodzy, osoby szkolące się w tych specjalizacjach), psycholodzy, neuropsycholodzy, mgr pielęgniarstwa, terapeuci neurorozwojowi, pedagodzy, logopedzi, neurologopedzi.
Zakres tematyczny szkolenia:
Zagadnienia:
Czym jest Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) i Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych
Wyzwania diagnostyczne, stosowane na świecie podejścia diagnostyczne
Korzyści ze stosowania 4-cyfrowego Kodu Diagnostycznego.
Diagnostyka różnicowa, inne zespoły wad wrodzonych i zaburzenia psychiczne współistniejące z FASD.
Formularz diagnostyczny FASD.
Instrukcje określania 4-cyfrowego kodu diagnostycznego (4-cyfrowa skala diagnostyczna):
Ocena wzrostu.
Ocena fenotypu twarzy.
Ocena dysfunkcji OUN: podstawy diagnozy neuropsychologicznej, podstawy wiedzy o neurorozwoju, różnicowanie uszkodzeń pre- i postnatalnych.
Ocena ekspozycji na alkohol.
Ocena innych rodzajów ekspozycji oraz zdarzeń w okresie pre- i postnatalnym
Kategorie diagnostyczne (n = 22)
4-cyfrowe kody diagnostyczne w ramach każdej kategorii diagnostycznej.
Podsumowania kliniczne dla każdej z 22 kategorii diagnostycznych
Ćwiczenia praktyczne.
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie, komplet materiałów szkoleniowych – w tym podręcznik diagnostyczny w wersji polskiej autorstwa prof. Susan Astley (University of Washington) i dostęp do potrzebnych narzędzi diagnostycznych.
4-cyfrowy Kwestionariusz Diagnostyczny FASD (The 4-Digit Diagnostic Code for FASD, Third Edition 2004, Susan J. Astley, University of Washington) jest pierwszym zwalidowanym w Polsce narzędziem stosowanym w diagnostyce zaburzeń ze spektrum FASD (polska walidacja zakończona w roku 2012 – pozytywna opinia Komisji Bioetycznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego Nr KNW/0022/KB1/51/1/10).
Miejsce: przestrzeń on-line na Zoom
Pracownia Diagnostyki i Terapii Zaburzeń Rozwojowych Małgorzata Klecka, Hołdunowska 70, Lędziny
Czas trwania: 18 godz. dydaktycznych
1.dzień: godz. 11.00-18.00
2.dzień: godz. 9.00-15.00
Metody: wykład, prezentacja multimedialna, warsztat, opis przypadku, elementy superwizji, ćwiczenia praktyczne
Warunki przyjęcia na szkolenie:
Zgłoszenie: https://docs.google.com/forms/d/1Ch0jRFBc75fDfBgNnGJwXFMoVgunbIGkcLSU4zJl41g/edit?usp=sharing
Deklaracja gotowości do podjęcia pracy diagnostycznej w zespole interdyscyplinarnym i tworzenia sieci diagnostycznej FASD
Gotowość do pracy o charakterze superwizyjnym po zakończeniu szkolenia
Koszt: 550 zł
Wpłata do 23.07.2020
konto Santander Bank 83 1090 1652 0000 0001 1223 6189.
ORGANIZATOR: Pracownia Diagnostyki i Terapii Zaburzeń Rozwojowych Małgorzata Klecka, Hołdunowska 70, Lędziny. NIP 2220451585
Prowadzący:
dr n. med. Małgorzata Klecka, specjalista diagnostyki zaburzeń rozwojowych typu FASD (ukończony kurs pod kierownictwem prof. Susan Astley, FAS DPN University of Washington), psycholog, trener, socjoterapeuta, terapeutka psychodynamiczna, terapeuta neurorozwoju, terapeuta traumy w modelu Somatic Experiencing SE®. Autorka i współautorka wielu publikacji dotyczących FASD, m.inn. „Dziecko z FASD: różnicowanie i podstawy terapii”, autorka polskiej wersji skali obrazkowej do oceny cech dysmorfii twarzy walidowanej w ramach pracy statutowej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego (Katedra i Klinika Psychiatrii i Psychoterapii); członek zespołu badawczego zajmującego się walidacją narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych w grupie dzieci i młodzieży z Poalkoholowym Spektrum Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych (FASD); redaktor naukowa polskich tłumaczeń książek S.Porgesa dotyczących teorii poliwagalnej (Wyd.Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego).
Laureatka „społecznego Nobla”, członkini stowarzyszenia Ashoka (www.ashoka.pl).
dr n.o zdr. Iwona Palicka, specjalista diagnostyki zaburzeń rozwojowych typu FASD (ukończony kurs pod kierownictwem prof. Susan Astley, FAS DPN University of Washington), specjalista psychologii klinicznej, neuropsycholog, terapeuta metod neurorozwojowych, terapeuta traumy w modelu Somatic Experiencing SE®, SOMA-Embodimet i NARM™ (NeuroAffective Relational Model); autorka i współautorka kilkunastu publikacji dotyczących FASD; członek zespołu badawczego zajmującego się walidacją narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych w grupie dzieci i młodzieży z Poalkoholowym Spektrum Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych (FASD).
Praca doktorska „Analiza profilu neuropsychologicznego dzieci w wieku 5-10 lat w wybranych podtypach FASD” zrealizowana na Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu

Szybki kontakt

Fundacja Fastryga
44-266 Świerklany
ul. Rybnicka 28 B
508 552 211
Biuro czynne pn-pt. 9.00-16.00
fundacjafass
 
 

Formularz kontaktowy

  1. Twoje imię i nazwisko*
    Nieprawidłowe dane
  2. Twój e-mail*
    Nieprawidłowe dane
  3. Twoja wiadomość*
    Nieprawidłowe dane
  4. Wpisz kod z obrazka*
    Wpisz kod z obrazka
    Nieprawidłowe dane

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Polityka Cookies