Szanowni Państwo, szkolenie odbędzie się w terminie 30-31.07.2020, w wersji online, na platformie Zoom.
Link dostępowy do szkolenia na zoom otrzymacie Państwo mailem.
Czwartek w godz.: 11.00-18.00, piątek: 9.00-15.00.
Zapraszamy na szkolenie:
„Stosowanie 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego FASD w praktycznej, ilościowej diagnostyce zaburzeń ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych w zespołach interdyscyplinarnych”.
Data: 30-31.07.2020
Szkolenie poprowadzą specjalistki: dr n.med. Małgorzata Klecka i dr n.o zdr. Iwona Palicka.
Opiekun naukowy programu szkolenia:
prof.dr hab.med. Małgorzata Janas-Kozik,
Kierownik Kliniki Psychiatrii Dziecięcej
zgłoszenie: https://docs.google.com/forms/d/1Ch0jRFBc75fDfBgNnGJwXFMoVgunbIGkcLSU4zJl41g/edit?usp=sharingOdbiorcy: lekarze (pediatrzy, genetycy, neurolodzy, psychiatrzy, psychiatrzy dzieci i młodzieży, neonatolodzy, osoby szkolące się w tych specjalizacjach), psycholodzy, neuropsycholodzy, mgr pielęgniarstwa, terapeuci neurorozwojowi, pedagodzy, logopedzi, neurologopedzi.
Zakres tematyczny szkolenia:
Zagadnienia:
Czym jest Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) i Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych
Wyzwania diagnostyczne, stosowane na świecie podejścia diagnostyczne
Korzyści ze stosowania 4-cyfrowego Kodu Diagnostycznego.
Diagnostyka różnicowa, inne zespoły wad wrodzonych i zaburzenia psychiczne współistniejące z FASD.
Formularz diagnostyczny FASD.
Instrukcje określania 4-cyfrowego kodu diagnostycznego (4-cyfrowa skala diagnostyczna):
Ocena wzrostu.
Ocena fenotypu twarzy.
Ocena dysfunkcji OUN: podstawy diagnozy neuropsychologicznej, podstawy wiedzy o neurorozwoju, różnicowanie uszkodzeń pre- i postnatalnych.
Ocena ekspozycji na alkohol.
Ocena innych rodzajów ekspozycji oraz zdarzeń w okresie pre- i postnatalnym
Kategorie diagnostyczne (n = 22)
4-cyfrowe kody diagnostyczne w ramach każdej kategorii diagnostycznej.
Podsumowania kliniczne dla każdej z 22 kategorii diagnostycznych
Ćwiczenia praktyczne.
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie, komplet materiałów szkoleniowych – w tym podręcznik diagnostyczny w wersji polskiej autorstwa prof. Susan Astley (University of Washington) i dostęp do potrzebnych narzędzi diagnostycznych.
4-cyfrowy Kwestionariusz Diagnostyczny FASD (The 4-Digit Diagnostic Code for FASD, Third Edition 2004, Susan J. Astley, University of Washington) jest pierwszym zwalidowanym w Polsce narzędziem stosowanym w diagnostyce zaburzeń ze spektrum FASD (polska walidacja zakończona w roku 2012 – pozytywna opinia Komisji Bioetycznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego Nr KNW/0022/KB1/51/1/10).
Miejsce: przestrzeń on-line na Zoom
Pracownia Diagnostyki i Terapii Zaburzeń Rozwojowych Małgorzata Klecka, Hołdunowska 70, Lędziny
Czas trwania: 18 godz. dydaktycznych
1.dzień: godz. 11.00-18.00
2.dzień: godz. 9.00-15.00
Metody: wykład, prezentacja multimedialna, warsztat, opis przypadku, elementy superwizji, ćwiczenia praktyczne
Warunki przyjęcia na szkolenie:
Zgłoszenie: https://docs.google.com/forms/d/1Ch0jRFBc75fDfBgNnGJwXFMoVgunbIGkcLSU4zJl41g/edit?usp=sharingDeklaracja gotowości do podjęcia pracy diagnostycznej w zespole interdyscyplinarnym i tworzenia sieci diagnostycznej FASD
Gotowość do pracy o charakterze superwizyjnym po zakończeniu szkolenia
Koszt: 550 zł
Wpłata do 23.07.2020konto Santander Bank 83 1090 1652 0000 0001 1223 6189.ORGANIZATOR: Pracownia Diagnostyki i Terapii Zaburzeń Rozwojowych Małgorzata Klecka, Hołdunowska 70, Lędziny. NIP 2220451585
Prowadzący:dr n. med. Małgorzata Klecka, specjalista diagnostyki zaburzeń rozwojowych typu FASD (ukończony kurs pod kierownictwem prof. Susan Astley, FAS DPN University of Washington), psycholog, trener, socjoterapeuta, terapeutka psychodynamiczna, terapeuta neurorozwoju, terapeuta traumy w modelu Somatic Experiencing SE®. Autorka i współautorka wielu publikacji dotyczących FASD, m.inn. „Dziecko z FASD: różnicowanie i podstawy terapii”, autorka polskiej wersji skali obrazkowej do oceny cech dysmorfii twarzy walidowanej w ramach pracy statutowej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego (Katedra i Klinika Psychiatrii i Psychoterapii); członek zespołu badawczego zajmującego się walidacją narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych w grupie dzieci i młodzieży z Poalkoholowym Spektrum Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych (FASD); redaktor naukowa polskich tłumaczeń książek S.Porgesa dotyczących teorii poliwagalnej (Wyd.Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego).
Laureatka „społecznego Nobla”, członkini stowarzyszenia Ashoka (www.ashoka.pl).
dr n.o zdr. Iwona Palicka, specjalista diagnostyki zaburzeń rozwojowych typu FASD (ukończony kurs pod kierownictwem prof. Susan Astley, FAS DPN University of Washington), specjalista psychologii klinicznej, neuropsycholog, terapeuta metod neurorozwojowych, terapeuta traumy w modelu Somatic Experiencing SE®, SOMA-Embodimet i NARM™ (NeuroAffective Relational Model); autorka i współautorka kilkunastu publikacji dotyczących FASD; członek zespołu badawczego zajmującego się walidacją narzędzi diagnostycznych i terapeutycznych w grupie dzieci i młodzieży z Poalkoholowym Spektrum Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych (FASD).
Praca doktorska „Analiza profilu neuropsychologicznego dzieci w wieku 5-10 lat w wybranych podtypach FASD” zrealizowana na Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu